Her neyse peki bu millet gün geçtikçe nasıl bu kadar yobaz oldu ... Bu konu hakkında bir teorim var... oda şu
mahalle kültüründen başlıyor olay... birazda annelerin ve babaların korkuları...
mahallede sen bir şey yaparsın ve bunu yapamayanlarda vardır bunun sebebi maddi olabilir , kendine yakıstırmıyor olabilir ve bu tipler halk adamı gibidir herkesle arkadaştır sevilip sayılırlar... neden mi toplum kurallarının dışına pek çıkmazlar. ama bir yandan kıskançlıktan dolayı da boklamadıkları insanlarda kalmaz... sevgiye muhtaclardır ... bizim kahramanımız ise istediği gibi takılan biri, kafasına göre bir gün öle bir gün böle ... halk adamamızda buna uyuz olur ve boklamaya başlar... bir kaç gün sonra dedikodu çıkar... o dedikodu bir şekilde aileye yansır ve aile aman laf gelmesin diye disiplin etmeye başlar... veya orayı terk ederler ... böylece yavaş yavaş insanlar korkularıyla yapmayı sevdikleri şeylerden vazgeçerler...sonuç ne kimse istediğini yaşamaz... ne kendi kafasına göre yaşayan kahramanımız nede boklayan halk adamımız...
hee neden mi halk adamı yaşayamaz... zaten her şeyi kıskançlık yüzünden yaptı ... yapamadığı için... ve içinde bir uktey le ölüp gider... (:

hacım eskiden ulaşım-iletişim bu kadar kolay değilmiş... 60larda 70lerde fıstık gibi takılanlar büyük şehirlerde rahatça yaşıyormuş şimdiki gibi istanbulun nüfusu 15 milyon değil ki .. bir de uydu anteni tv internet falan derken bütün dallamalar hayatına sirayet ediyor... köyden kente göç falan da 80lerle başlayan şeyler... . hepsinin etkisi var bence. öptüm
YanıtlaSilyok sana katılmadığım şey köylümüzde yobaz değildir bizim... o yüzden başka etkenleri göze alarak yazmıştım...
YanıtlaSilhaklısın sanırım göç ile birlikte yozlaşıyorlar. hayatında görmediği şeyleri bir anda elde etmek ve gelir dağılımındaki farklılıklar gibi etkenler...
YanıtlaSil